Hjem > In general > Negativitet

Negativitet

Hjelpe meg, noen burde beskyttes mot seg selv. I hvertfall fra oss andre. Enkelte mennesker er så negative at det nesten ikke kan være sant. De er ikke nødvendigvis så direkte negative, men under sin tynne positive overflate lurer negativiteten som en gift.

Jeg anser meg selv som positiv. Hver morgen våkner jeg, dog kanskje litt trøtt noen dager, men glad og klar for nye eventyr og utfordringer. Ikke alle dager er like bra, sånn er det ikke for meg heller. Ikke alle avgjørelser jeg tar er like bra, men jeg har i hvert fall en positiv grunninnstilling. Dessuten er erfaringen min at det faktisk ordner seg for greie gutter og jenter – det gjelder bare å ha litt is i magen innimellom.

En jeg kjenner sier alltid «det ordner seg nok» eller «jeg har tusen ting jeg burde gjort». Så gjør noe med det da? Det er ingen ting som kommer rekende på en nypusset fjøl; fiks ferdig. Det er ingen ting som kommer uten en innsats. Ville vi dessuten virkerlig tatt i mot det om det kom helt gratis? Jeg ville ikke. Kanskje enda viktigere, ville vi virkelig visst å sette pris på de tingene vi har jobbet for om noe kom gratis?

Andre mennesker er postive i visse settinger og negative så det holder i andre. Veldig slitsomt og vanskelig å forholde seg til. Spesielt om man får se begge sidene og innser at ingen andre deler den opplevelsen med en, fordi de bare ser én side.

Det er ingen som skaper vår egen lykke, det må vi gjøre selv. Det er ingen som tar støyten for oss når noe går galt, det må vi gjøre selv. Vi må, god Guds skyld, være positive! Det er jo så mye å være glad for! Og jeg tror også at vi ved å oppleve de tøffe øyeblikkene, setter enda mer pris på de gode øyeblikkene som livet byr på.

Life is a gift, and I don’t intend on waisting it.

Forøvrig har jeg kommet til konklusjonen; Om noen mennesker ikke får deg til å føle deg vel, men lei deg og utilpass, så ikke vær med dem. Negative mennesker liker postitive mennesker fordi de får dem selv til å føle seg bedre. Men vi postive kan bli utslitt av sånne mennesker, så ta vare på deg selv.

Kategorier:In general
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

