Hjem > In general > Planlegging i dass

Planlegging i dass

Jeg lurer veldig på hvordan jeg endte opp i denne situasjonen. Vel, det er vel på sett og vis ikke så vanskelig å skjønne, men jeg er jo en som planlegger – som tenker fremover! Likevel har jeg nå endt i en grøft, i en dump, som det er vanskelig å komme ut av.

Jeg var til sommeren ferdig på skolen, ferdig med et vitnemål i hånden. Ferdig med en utdannelse som det «skrikes etter», visstnok, men likevel har jeg ikke jobb. Egentlig skulle jeg gå videre på skole, og jeg søkte mange steder og fikk også postive svar tilbake. Jeg gjorde til slutt et skolevalg, og jeg gledet meg masse, men valget viste seg å være helt feil. Da jeg fant ut av det var de andre mulighetene forbi, og jeg var stuck uten noen ting. Og jeg er fremdeles stuck.

Perfeksjonisten i meg skjønner det ikke; jeg hadde jo planlagt på detaljnivå! Før jeg var ferdig med den høyere utdanningen min hadde jeg en utopi, en tanke, om at når jeg ville være ferdig, da vile jeg vite hva jeg skulle gjøre med livet mitt. Men jeg visste det ikke da, og jeg vet det ikke nå. Det er desverre ikke sånn at en utdannelse gir en ny innsikt i livets valg.

Kategorier:In general
  1. september 28, 2008, kl. 18:17

    Det løser seg alltid for greie gutter og jenter! :-)

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

