Hjem > Martial Arts > Treningsfrustrasjoner (brukket tå?)

Treningsfrustrasjoner (brukket tå?)

I går var det første trening med det nyopprettede kretslaget, og det var fantastisk artig. Veldig slitsom og krevende, men absolutt noe som gav mersmak. Det er fantastisk å presse seg selv mentalt og fysisk så mye – og kjenne at man liker det og ikke minst tåler det. Jeg skjønner godt at mange ikke ville like det, og folks terningsvaner er virkelig noe som fascinerer meg. Å stå i timesvis på SATS å trene, kun fordi man er redd for at den halve sjokoladen fra forrige søndag skal sette seg, det er tullete. Man må gjøre det fordi det er gøy!

I går under første økt, som var mønstertrening, klarte jeg på mystisk vis å vri lilletåen under foten. Jeg «hang igjen» i matten på en måte, og det var skikkelig vondt. Etter litt is, litt hvil og masse sportsteip (som hele tiden falt av, sånn at jeg måtte ta på ny hele tiden) var jeg tilbake, og etter lunsj sparret jeg i ca to timer – med denne vonde tåen. Det var egentlig først i går kveld at jeg kjente hvor vondt det var, og i morges våknet jeg opp med en blå hevelse på vristen. Selve tåen er ikke så vond, men knoken som «fester» tået til selve foten er veldig vond. Spesielt om man trykker litt..

På legevakten i dag anbefalte de meg å komme igjen en annen dag, siden det var så stor kø. Det er helt umulig for meg å vite om tåen er brukket, fortuet eller forslått. Frustrasjonen her er selvsagt at det er uforsvarlig å trene med en brukket tå, og ikke er det spesielt godt heller – og jeg som har så mye energi!

Kategorier:Martial Arts
  1. oktober 1, 2007, kl. 19:01

    Forstuelser eller brudd i føtter og tær kan visstnok kjennes ganske likt ut. De få gangene jeg har ødelagt ledd har jeg oppsøkt NIMI – http://www.nimi.no/ – eller Toppidrettssenteret eller andre idrettsleger. Fint å få eksperter til å sjekke skaden i stedet for fastlegen.

  2. oktober 9, 2007, kl. 16:50

    Jeg kom meg på legevakten til slutt, og det viste seg at tåen var forstuet, ikke brukket. Smertene mine lå i hovedsak mellom beina som går ut til tærne, og det i seg selv var en indikasjon på at det var sener som var forstukket, ikke at det hadde noe med selve beina å gjøre. Men det var smertefult nok..

  3. oktober 19, 2007, kl. 16:00

    Nå, over to uker etter, er fremdeles tåen vond, spesielt etter en hard trening. Å teipe den opp hjelper litt, men ikke så mye desverre..

  4. oktober 19, 2007, kl. 22:27

    Skadet skulderen 14. august, og den er fortsatt vond. Sånne ting tar dessverre tid…

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

