Hjem > Computers > Ønskeliste for Mac OS X 10.5 «Leopard»

Ønskeliste for Mac OS X 10.5 «Leopard»

Her er min ønskeliste over forbedringer og funksjoner til den nye versjonen av Mac OS X «Leopard«.

  • Et mer stabilt AirPort-kort. «Bus-error» som ender i kernel-panikker er ikke særlig artig..
  • To utgaver av iTunes; en «light-weight» versjon for oss som bare bruker programmet til musikk og ikke alt annet tull.
  • Skikkelig eksportering av spillelister. Sånn som det er nå er det ingen vits, og en spilleliste kan ikke overføres fra en maskin til en annen og brukes om f.eks. antall spilte ganger av en sang er ulikt.
  • Mulighet for å synkronisere mapper eller bibliotek mellom to eller flere maskiner – uten .Mac.
  • En Finder som ikke håndterer av- og pålogging. Kræsjer Finder stygt kan man komme i trøbbel.
  • En raskere og mer responsiv Finder.
  • Raskere Safari.
  • Mulighet for temaer («themes») og mulighet til å få vekk den jævlige «brushed metal» for godt.
  • Mulighet for å beholde de eldre Mac OS X-layoutene, fra f.eks 10.1
  • Mer assemblydokumentasjon, både for PPC og Intel.
  • Direkte tilgang til funksjonsprototyper når man programmerer i XCode (til og med MS har klart dette!)

Mer vil bli lagt til når jeg kommer opp med flere ønsker. :-)

Kategorier:Computers
  1. Matteus
    september 24, 2007, kl. 22:41

    Jeg skulle ønske man kunne lage undermapper med spillelister, spillelistene blir fort uoversiktelige.

    Jeg synes Safari 2 jobbet treigt og en del av funksjonaliteten jeg er vant med fra Opera manglet. Safari 3 BETA derimot har fungert knirkefritt. Satser på en ferdig utgave til Leopard er ute.

  2. september 25, 2007, kl. 11:11

    Undermapper hadde kanskje vært en idé ja. :-)

    Ellers har jeg ikke beveget meg over på betaversjonen av Safari på G4en min. MacBooken kjører den fint, men jeg har hørt en del negative ting om betaversjonen (og det er jo også forskjell på Intel og PPC). Men kan vel ikke være så lenge til den endelig versjonen (og Leopard) kommer.

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

