Hjem > In general > En liten tankevekker..

En liten tankevekker..

Etter å lagt meg ned på sofaen etter skolen i dag, slo jeg på TV og endte på Discovery Channel. Programmet jeg så på handlet om «Extreme Machines», da skip som var utsatt for ulykker. Nå tenker du sikkert at «du må da ikke se på sånt før du skal ut og reise med båt«, men det er slett ikke det dette dreier seg om.

For mange, mange år side, da jeg var liten jente, husker jeg at jeg satt i stuen med mamma og pappa. Året var 1990 og jeg var nesten seks år gammel. Datoen var 7. april (ulykken skjedde natt til 7. april), og jeg husker tydelig en far komme gående av en båt med sitt unge barn på armen. Blikket han hadde, som fortalte meg at han hadde mistet noen av sine kjære og at de var borte for alltid, glemmer jeg aldri.

På programmet i dag viste de igjen bilder fra den dagen. 6. april 1990, da Scandinavian Star brandt. Og der satt jeg med tårer i øynene igjen, 17 år etter.

I stortingsmeldingen om ulykken står det 158 omkomne, men en person døde av skadene etter to uker. Gir vi livets rett til en lillebror som var ventet i juli, er tallet 160.

Kategorier:In general
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

