Hjem > Computers > MacBook

MacBook

Da det ble veldig tydelig at min gamle Toshiba-laptop ikke ville klare seg gjennom semesteret bestemte jeg med (etter lang betenkningstid så klart, dere kjenner da meg!!) for å kjøpe en MacBook. Ikke bare er den pen å se på, er laget av Apple, kjører Mac OS X – men de nye Intel-baserte Macene kan også kjøre Windows. Siden jeg er avhengig, desverre, av del programmer som enten bare finnes for Windows, eller som vi bare har tilgjengelig for Windows via skolen, var dette faktisk et must. For å være helt sikker på at MacBooken faktisk kunne kjøre Windows uten noe tull, fikk jeg overtalt min kjære til å låne meg sin MacBook som testmaskin. Her noen bilder fra den seansen:

01_win1.jpg
Først måtte BootCamp lastes ned
02_win.jpg
Etter partisjoneringen var det tid for å starte Windows-innstalleringen
03_win.jpg
Vel, jeg er ikke så overbevist..
04_win.jpg
Skrekk og gru..
05_win.jpg
Innstallering av Macintosh-driverne
06_win.jpg
Voila! Ved å holde inne option ved start kan man velge

Da jeg fikk min egen MacBook etter å ha ventet i over to uker, måtte jeg gjenta prosessen. Det var ikke noe problem, og min kjære MacBook kjører i dag både Windows XP og Mac OS X. En maskin som absolutt anbefales. :-)

Kategorier:Computers
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

