Hjem > In general > Kjekk og stram

Kjekk og stram

Kjenner dere brannmann Sam
Ingen er så kjekk og stram
Hører han alarmen gå
Tar han uniformen på

Vennlig og snill
Brannmann Sam, ja han hjelper til
Brannmann Sam han er alt parat
Til å rykke ut

Og da skjer det i en fart
Jupiter star klar til start
Sam han vinker og han ler
Ler til alle som han ser

Ja alt det han kan
Brannmann Sam er en altmulig-mann
Brannmann Sam du kan stole på ham
Stole på brannmann Sam

brannmannsam.gifDette var teksten til intromelodien til et av mine favorittprogram som gikk på barne-TV da jeg var liten. Brannmann Sam var kul, barsk og ikke minst tøff. Dødstøff. At brannmann Sam «vinker og ler» til alle som han så under utrykning virket ikke det minste rart da jeg var liten. Det var heller ikke rart at han alltid hadde på seg uniform – det var jo brannmann Sam! Jeg må nok innrømme at jeg var en smule småforelsket i denne dukken da jeg var liten, og jeg husker fremdeles dagen barnehagen min var på besøk på en ordentlig brannstasjon. Det var nesten som jeg visste hvordan brannmann Sam hadde det! Nesten, vel og merke. Jeg minnes også at noe av det jeg likte best med serien var sangen i begynnelsen. Som kan sees (og høres) her. God mimring! :-D

Kategorier:In general
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

