Hjem > Martial Arts > Gull! Endelig!

Gull! Endelig!

I går, 11. februar, var det endelig tid for Vestelandscuppen igjen. Etter Norway Open i fjor vår bestemte jeg meg for at jeg skulle bli bedre i sparring. På mange måter har jeg vært litt bitter etter det stevnet; i mange uker hadde jeg vondt i magen, og i mange måneder var jeg redd i sparringsringen. Likevel var det stevnet et «turning point» for meg, det var det jeg trengte for å bli bestemt og finne frem viljen. Jeg gikk fra å elske sparring, til å hate det, til å endelig, endelig ikke bare føle at jeg var blitt bedre, men til å faktisk få vist det.

gold_medal.jpg

Det var labert oppmøte, som vanlig, i sparringsklassen «åpen klasse sort belte, damer». Bare tre påmeldte var ikke akkuratt oppløftende, men en minicup betyr sannsynligvis to kamper på hver, ikke bare én som man kan ende opp med i et vanlig cupsystem. Mine to motstandere, begge på junorlandslaget, gikk bra kamper, men jeg hadde bestemt meg på forhånd for at jeg skulle vinne. For meg handler sparring om to ting, enten må du gå for der får å kun ha det gøy, og ta tingene som de kommer, eller så må du ville vinne. I mitt hode er det meningsløst å gå uten å ville vinne – for det er jo gøy uansett – men man bør ha et mål med det man gjør! Når man først da er i ringen er det to ting som gjelder; én, du må ville vinne; kjenne adrenalinet ut i fingertuppene, og to, du må vise «attitude». Med det siste mener jeg at i det du kommer inn i ringen og du ser på motstanderen, må du aldri vike i blikket. Aldri! Vis hvem som skal vinne!

Ingen av mine kamper var bedre enn «ok», men jeg vant begge og fikk gull! Endelig!!

Kategorier:Martial Arts
  1. Gizmy
    februar 13, 2007, kl. 18:55

    Grattis da^^

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

