Hjem > Martial Arts > Sommerleiren 2006

Sommerleiren 2006

Så var årets, og min første, sommerleir over. En uke med kjempebra trening og mye sosialisering er slutt. Litt trist, men samtidig er det godt å komme hjem, få vasket alle klærne, ikke minst draktene, og å kunne gjøre hva man vil – når man vil. Kroppen kjennes noe stiv og støl, men det ser også ut til å ha gitt resultater; jeg har nå ikke lenger «sommerkondis»! :-D

lørdag – avreisedag
Etter en kort flytur til Trondheim vandret vi rundt i sentrum et par timer før vi satte oss på bussen mot Surnadalen. Etter litt over to timer var vi fremme og fikk innstallert oss i den lille hytten. So far so good.

søndag – første trening
Den første treningen foregikk i idretthallen i Surnadalen. Hvitt, gult, grønt, blått, rødt og svart var alle samlet, og vi hadde generell Taekwon-Do-trening i ca halvannen time. Det var herlig å komme i gang!

mandag – ingen nåde!
Mandag var svartbeltene og rødbeltene (de uten svarte striper på beltet) i Rindalen, ca en halvtimes busstur fra Surnadalen. Der trente vi mønster og sparring. Etter to timer var jeg utslitt og måtte gi meg. Blodsukkeret var på bunn og kroppen nektet å lystre lenger. Heldigvis fikk jeg en banen av min bedre halvdel og tok det rolig frem til lunsj.

Noen av oss dro tilbake for å ha andre økt på kulturhuset i Surnadalen. Her stod «intervalltrening, avspennning og stretching» på programmet. Men jeg tror vi alle hadde misforstått litt, for dette var slett ingen rolig time. Trude Hoff Leirvik (4. Dan) kjørte oss hardt i halvannen time med styrketrening, aerobic og utholdenhet. Jeg tror jeg drakk fire flasket vann (2 liter!) i løpet av den første timen. Men gøy var det! :-D

tirsdag – begynner å merke det
På tirsdag trente jeg bare første økten, ettersom mine legger stivnet og begynte å verke.. Det var kjipt, men i ettertid vet jeg at jeg gjorde riktig; Helsen må komme foran!

onsdag – selvforsvar for jenter
Onsdag skippet jeg første økt, og var klar for selvforsvar for jenter etter lunsj. Et utrolig bra (og viktig!) foredrag av Roy Rolstad. Vi hadde en del teori om overfall og forholdet mellom overgriper og offer. I tillegg lærte vi forskjellige måte å forsvare oss – med det vi hadde for hånden. Rolstad nevnte også noe veldig interessant: vi som trener så hardt og mye som det vi gjør, har stor slagkraft i hendene. Men slagkraften er faktisk større enn hånden kan tåle og det er derfor viktig å slå med noe, i stedet for å slå med selve hånden.

torsdag – siste trening
Siste treningsdag ble nok en gang bare en økt for meg, men den var til gjengjeld veldig bra! Vi trente mønster med Arne Witsø, da i hovedsak 1.Dans-mønstrene. Vi øvde masse på hoppende sidespark (som vi bla. finner i Chong Moo og Ke Baek). Kjempegøy!

fredag – tid for avslutning
Fredag var det gradering (alle på svart bestod!) og avslutning. Regions vests innslag var helt klart kjempebra, og selv spilte jeg en veldig «kul» og uinteressert elev. Artig! På kvelden hadde vi grilling, og noen gikk på byn. Personlig gikk jeg og la meg tidlig.

lørdag – hjemreise
Det var opp halv syv, inn på bussen og inn på flyet. Herlig å komme hjem! Takk for en bra opplevelse folkens! :-)

Sommerleirens sang må forresten bli den (tidlige) 90-tallsslageren «The One And Only» av Chesney Hawks. hehe.. ;-)

Kategorier:Martial Arts
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

