Hjem > Computers > Hackers

Hackers

Jeg så den fantastiske filmen Hackers igjen i går – og den er bare genial! For en tid tilbake pleide jeg å se filmen en gang i uken, spesielt hvis jeg følte meg litt nedfor, og også i går ble jeg i godt humør. Jeg vet, filmen er urealistisk og historien er mildt sagt teit, men den er legendarisk dårlig og derfor bare helt fantastisk! :-D

HackersHistorien handler om Dade, et såkalt datageni som som liten gutt laget et datavirus som krasjet 1507 datamaskiner. Etter å ha fått forbud mot å bruke enhver datamaskin eller touch-tone-telefon, får han på sin attenårsdag en ny datamaskin. Moren og Dade har nettopp flyttet til New York – «the city that never sleeps» – og Dade returnerer med gamle kunster.Mess..

Det mest fantastisk i filmen er måten de «hacker» på. Alt er grafisk, og de «flyr» gjennom filsystemene på leting etter filer. De analoge linjene er superraske og selv med én analog linje er det i enkelte sammenhenger ikke noe problem å snakke i telefonen samtidig som man er på nett. Alle passordene vet de, og å komme inn på store offentlige systemer er lett som ingen ting – og tar aldeles ikke noe tid.

I filmen finnes det legendariske gullkorn som «Mess With The Best, Die Like The Rest» og «RISC is good». Enjoy! :-)

Kategorier:Computers
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

