Hjem > Programming > QT

QT

Klokken er halv to nå, og det er ca tolv timer siden jeg satte i gang med å laste ned og kompilere QT. Innimellom var det selvsagt mye annet jeg måtte gjøre, og programmering er jo uansett best på nattestid. ;-) Jeg har aldri programmert noen ting i QT, så jeg brukte en stund på å finne det frem, laste det ned, kompilete det (det tok fem timer på min stakkars gamle G4!) og finne ut hvordan man skulle kompilere programmer med det. Det enkleste er ofte det vanskeligste å skjønne, og det å klare og kompilere programmer er jo veldig banalt – men vanskelig når man ikke har peiling på finurlige programmer og syntaks. Om noen andre lurer på hvordan det gjøres, er dette en måte:

qmake -project
qmake
make

Deretter kan man enten, under Mac OS X, kjøre det ved: open MyProgram.app eller bla seg ned til MyProgram.app/Contents/MacOS/ og kjøre den eksekverbare filen som ligger i den mappen, da ved: ./MyProgram

Her er mitt første QT-program. ;-D

Kategorier:Programming
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

